Cod COR: 242101

Descrierea ocupaţiei:

  Ocupaţia manager proiect are în vedere toate persoanele care au responsabilitatea de a realiza şi implementa proiecte la nivel operaţional.
  Managementul de proiect nu poate fi complet separat de funcţiile de management organizaţional, sau de sarcinile tehnice specifice proiectării şi dezvoltării.
  Competenţele managerului proiect se corelează cu funcţiile ce ilustrează întregul proces de management de proiect, respectiv: autorizarea şi delegarea; stabilirea echipei proiectului; identificarea factorilor interesaţi în proiect; stabilirea planului proiectului; stabilirea sarcinilor de realizat; elaborarea structurii proiectului, pe activităţi; stabilirea rolurilor şi responsabilităţilor în cadrul echipei de proiect; elaborarea unui plan de lucru pentru fiecare sarcină de realizat; alcătuirea graficului de derularea a proiectului, stabilirea resurselor necesare, a costurilor şi identificarea şi înregistrarea riscurilor; contractarea serviciilor, bunurilor şi/ sau lucrărilor necesare în desfăşurarea proiectului; comunicarea planului proiectului şi obţinerea aprobării din partea factorilor interesaţi; pregătirea unui buget pentru finanţarea proiectului; asigurarea de rezerve şi eliberarea de fonduri; pregătirea lucrărilor pentru începere, întrerupere, sau continuare; monitorizarea progresului proiectului; analizarea şi comunicarea rezultatelor; negocierea schimbărilor, indiferent de sursa acestora; modificarea planurilor (atât fizic, cât şi financiar).
  Dacă, uneori, pot apărea diferenţe fată de cele menţionate, ele reflectă faptul că managementul de proiect este o activitate de echipă, ce include acţiuni de strategie, operaţionale şi de specialitate, care nu pot fi urmărite integral de managerul de proiect individual, conform nivelului precizat de prezentul standard ocupaţional.
  Managerul de proiect activează în toate sectoarele social-economice, în care activităţile se concep şi se derulează pe baza unor proiecte de diferite mărimi şi complexităţi, indiferent de sursa de finanţare, beneficiar, sau organizaţia care implementează proiectul (proiecte de dezvoltare organizaţională sau locală, finanţate din fonduri proprii, guvernamentale, comunitare/internaţionale, de tip fonduri structurale, Leonardo da
Vinci, Erasmus, programe-cadru de cercetare-dezvoltare ş.a.).

Unităţile de competenţă dobândite:

      • Stabilirea scopului proiectului
      • Stabilirea cerinţelor de management integrat al proiectului
      • Planificarea activităţilor şi jaloanelor proiectului
      • Gestiunea utilizării costurilor şi a resurselor operaţionale pentru proiect
      • Realizarea procedurilor de achiziţii pentru proiect
      • Managementul riscurilor
      • Managementul echipei de proiect
      • Managementul comunicării în cadrul proiectului
      • Managementul calităţii proiectului

Desfăşurarea cursurilor:

      • 180 ore de instruire teoretică
      • 540 ore de pregătire practică
      • durata totală: aproximativ 6 luni

Acte necesare:

      • act de identitate (buletin, carte de identitate)
      • certificat de naştere
      • certificat de căsătorie (dacă este cazul)
      • diploma de studii
      • adeverinţă medicală de la medicul de familie în care să fie precizat “apt pentru a urma cursul de manager de proiect”